Hoe je met een piepkleine aanpassing zorgt dat meer mensen je blog, verkooppagina of mail lezen, meer mensen je video’s kijken en je podcast luisteren. Kost geen tijd — pak het slim aan en het levert je zelfs tijd op.
Luister deze audio door op de playknop hierboven te klikken.
En hieronder kan je jouw… oeps, geef ik bijna weg waar het over gaat. Maar luister het even uit want ik heb iets leuks voor je (gratis).
56 Reacties
Toke Elshof
op 15 oktober 2024 om 07:20
Titel van een blog over mantelzorg en voor mantelzorgers: Mantel van liefde en zorg.
Hoi Toke,
Dat is een mooie woordspeling.
Maar om mensen je blog in te krijgen is het niet genoeg. Het maakt me als lezer te weinig nieuwsgierig. Mijn vraag aan jou is: waar gaat je blog precies over? Welk verlangen van je lezer wordt erin behandeld en welk belangrijke probleem wordt er opgelost?
Met (een van) die twee elementen kan je meestal een goede blogtitel maken. Help ik je bij, als je me die input geeft…
Hoi Tirza,
Voor een boektitel lijkt me dat prima, al voelt het wel wat instrumenteel of technisch — ik zeg er wel met nadruk bij dat ik geen boekentitelexpert ben.
Zo weet ik niet goed hoe ik het moet lezen: is het eerste deel een soort subtitel, in het klein bovenaan de pagina? En dan de rest groter eronder, of juist andersom?
Vanuit copywriting-perspectief zou ik wat meer op dat stukje east-west gaan zitten.
De achterliggende gedachte is: hoe kan je het voor je lezer wat noodzakelijker maken om je boek open te slaan (of te kopen)?
Kan je bijvoorbeeld een vraag stellen die geen vraag is? How to deepen your Thai bodywork with a proven east-west approach
Outdoor Products biedt buitenkooktoestellen en verwarmingen. Op gas, elektriciteit, pellets en hout. Die laatste is natuurlijk geen snelle manier om een aangenaam plekje te creëren. De elektrische en gas verwarmingstoestellen daarentegen wel.
Hoi Nicole, waar is je titel precies voor? Is het de naam van een product? De titel voor je blog? Video? Mail?
Laat het even weten, dan kan ik je beter helpen.
Dit is nu net zo’n onderwerp waar ik vaak mee zit te worstelen.
Dus jouw audiobericht komt als geroepen.
Ik wilde achter deze zin een uitroepteken achter zetten maar ik heb geleerd van jou dat niet te doen…😉
Grappige is dat ik voordat ik je berichtje luisterde net een reel had geplaatst.
Met de titel:
“Zeg je ook altijd dat je geen stress hebt maar is het wel druk in je hoofd en voel je je vaak moe? Kijk en luister dan even hier.”
Als ik je goed begrijp is dit dan teveel een titel waar ze over na kunnen denken?
Ik begin mijn podcasttitels (www.jouwomslag/podcast) trouwens vaak met: Dit is..
Bijvoorbeeld Dit is waarom je moe wakker wordt zelf als je voldoende slaapt.
Wat vind je daarvan?
Ook heb ik nog even zitten scrollen in mijn reels op Facebook en daar “scoort” deze het beste:
“Had ik dit maar geweten voordat ik burn-out werd”.
Ik ben benieuwd naar je reactie.
Bedankt voor de tips in de audio: altijd leuk om meegenomen te worden in je enthousiasme over copywriting.
Ha René, die ‘Had ik dit maar geweten’ werkt zo goed vanwege dat woordje ‘dit’. Als lezer/luisteraar wil ik weten wat ‘dit’ dan is: het maakt nieuwsgierig.
De titel die je nu hebt lokt meer een ‘ja’ of ‘nee’ uit. Dat is op zich geen punt. Alleen maakt je titel me niet hongerig naar meer. Ook niet met ‘Kijk en luister’
Maar met de wetenschap van ‘dit’ kan je je nieuwe titel bijvoorbeeld ook zo maken: Zeg jij dit ook altijd, terwijl het druk is in je hoofd en je moe voelt?
Begin met ‘Waarom’: Waarom je dit altijd blijft zeggen, als het druk is in je hoofd en je moe voelt.
Is het niet een beetje ‘kort door de bocht’?
Laat ik het anders zeggen: als lezer moet ik een paar flinke denkstappen maken om van voedsel als medicijn te komen bij stralen van binnenuit.
Het wordt denk ik beter als je iets zou zeggen als ‘Waarom voedsel het juiste medicijn is als je wilt stralen van binnenuit’
Maar ik weet niet of deze zin voldoende triggert om je lezer de eerste zin te laten lezen.
Kijk gewoon of het werkt.
Iets anders is nog: wijs je cliënten in jouw praktijk ook op weg om het juiste voedsel te eten?
Op zich kan het. Zelf zou ik altijd even puzzelen om een belofte in een Workshopnaam te krijgen. Zodat ik als lezer meteen weet wat het resultaat is als ik eraan meedoe.
Nu weet ik dat niet, behalve dan dat het een workshop is die over vallei-orgasme gaat.
Ik weet uiteraard niet precies wat het resultaat is als je meedoet. Jij wel. Puzzel daar even op en post het dan hieronder. Kijk ik met je mee.
Ik ben van plan binnenkort een mailtje te sturen met een grappige les (afhankelijk van hoe je het bekijkt).
Kort samengevat: ik kocht in 2015 Bitcoins en verkocht ze “te vroeg”. Maar goed, ik was jong en blij met de winst die ik toen maakte.
Van een deel van die winst kocht ik een horloge, dat destijds een paar honderd euro kostte. Als ik niet had verkocht, zou dat horloge nu meerdere miljoenen waard zijn geweest.
Ik vat het hier natuurlijk heel beknopt samen, maar het is even ter context.
Heb je misschien een leuk idee voor een titel voor dit verhaal? Ik heb zelf al een paar ideeën:
[foto van gebruikt horloge] – Dit horloge kostte me miljoenen, maar dat zou je niet zeggen (maak niet dezelfde fout als ik)
[foto van gebruikt horloge] – Dit kapotte horloge kostte me miljoenen (je gaat het niet geloven)
Ik denk aan iets in die richting…
Uiteindelijk volgt de les natuurlijk.
Ben benieuwd waar jij mee komt.
Dit is echt zo’n verhaal waarbij je los kunt gaan, haha!
Wat een leuk verhaal — als je het zo bekijkt als ik natuurlijk hè:)
Ik vind je eerste titel heel leuk. Door het beeld van dat horloge erbij wordt het intrigerend, want hoezo kost dit kaduke horloge dan miljoenen? En ik vind het stukje na de komma sterker dan bij je tweede titel: maar dat zou je niet zeggen (maak niet dezelfde fout als ik).
In mijn optiek is het intrigerender dan ‘(je gaat het niet geloven)’.
Maar… je kunt er nóg ietsje meer nieuwsgierigheid inleggen. Door er een vraag van te maken die geen vraag is:
*Waarom dit horloge me miljoenen heeft gekost (maak niet dezelfde fout als ik).
Of zo:
*Dit horloge kostte me miljoenen — en dat is niet eens het schokkendste deel
*Dit horloge kostte me miljoenen — en dat is niet eens het schokkendste verhaal
*Het verhaal achter dit horloge dat me miljoenen kostte — en hoe jij deze fout vermijdt
Op zo’n manier is het nog lekker compact ook. Ben benieuwd hoe dit voor je werkt.
De constructie is op zich goed. Hoe je iets + belofte. Er zijn een paar dingetjes die denk ik beter kunnen:
Van ‘meer geluk en veerkracht kunt ervaren’ zou ik maken ‘meer geluk en veerkracht ervaart’. Want kunnen… ik snap dat je het gebruikt omdat het resultaat niet voor iedereen zal gelden.
Maar dat ‘kunnen’ als hulpwerkwoord betekent ook meteen een voorbehoud: het kán, maar het hoeft niet. Vergelijk maar: je kunt wereldkampioen worden of je wordt wereldkampioen.
Bij die tweede zie je het voor je.
Maar dat tweede stuk van je titel is abstract. Ik zie als lezer de woorden ‘op een haalbare manier’ niet voor me. Ik kan er letterlijk geen plaatje van maken in mijn hoofd — en dat heb je nu wel even nodig.
Een paar voorbeelden (met varianten) om het concreet te maken:
* Hoe je in deze hectische maatschappij meer geluk en veerkracht ervaart — zonder je complete leven om te gooien
* Hoe je in je hectische leven meer geluk en veerkracht ervaart — zonder diep in je zelf te hoeven graven
* Hoe je in deze hectische maatschappij meer geluk en veerkracht ervaart door elke dag iets heel kleins aan te passen in je leven
Dankjewel voor deze mooie audio. Ik ben een webinar aan het maken over een online training Google Bedrijfsprofiel. Eerst was de titel Grip op Google Bedrijfsprofiel. Maar ja, voor mensen die niet weten wat dat is zegt het nog niets natuurlijk.
Nu is de titel: Met Gemak Hoger in Google.
en ondertitel: Hoe je zichtbaarder wordt in Google zonder heel veel meer content te hoeven maken.
Dat kan dan ook de titel van de training worden lijkt me.
Dag Peter,
Dank voor deze unieke verjaardagsactie.
Binnenkort start Klasse-RT weer met de cursus Studievaardigheden voor leerlingen op het V-O.
Pubers leren hoe ze handig, efficiënt en effectief met hun huiswerk om kunnen gaan, zodat het hen minder tijd kost én goede cijfers oplevert.
De titel die ik in gedachte heb:
Hoe je puber door het toepassen van handige studievaardigheden wél voldoendes haalt- en dat in minder tijd.
Waar gebruik je de titel dan precies voor? De constructie is prima, maar je geeft nog een beetje te veel weg is mijn indruk. En de component huiswerk is denk ik belangrijk, klopt dat?
Daarvan uitgaande, denk ik meer aan zoiets (jouw titel met wat aanpassinkjes):
Hoe je puber in minder tijd z’n huiswerk maakt en voortaan voldoendes haalt
Dat het gaat over handige studievaardigheden is eigenlijk de clou van je betoog eronder, schat ik in. En wat dat betreft werkt zo’n titel net als een grap: als je eerst de clou geeft en dan pas de grap vertelt, werkt het niet zo goed.
Sinds een aantal weken ontvang ik met regelmaat jouw berichten in mijn mailbox. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze tot nu toe steeds maar vluchtig las…tot vandaag.
Het feit dat ik een podcast kon beluisteren sprak me wel heel erg aan en heb dit dus ook met veel aandacht gedaan. Hiervoor heel veel dank…wat een mooi cadeautje. Rest mij je bij deze nog te feliciteren met je verjaardag.
Ik schrijf teksten, blogs en social media posts voor een artiestenbureau waar je live muzikanten kunt boeken. Dit focust zich met name op de bruiloft-markt, maar ook voor allerlei andere evenementen zijn de artiesten beschikbaar.
Met de feestmaanden voor de deur wil ik met mijn post graag ondernemers in de horeca bereiken. Hun ervan overtuigen dat live muziek tijdens een diner of evenement voordelen oplevert. Dit zeker in een tijd dat er personeelstekort heerst in de horeca en dat dit langere wachttijden zal opleveren tussen de gangen van het eventuele menu door.
Live muziek zal de tijdsperceptie doen afnemen en houdt het diner levendig en dynamisch, zeker tijdens pauzes .
De begintekst is als volgt:
“Hoe jij ervoor zorgt dat je gasten zich speciaal en welkom voelen, zelfs met de uitdagingen van een personeelstekort tijdens de drukste tijd van het jaar.”
Voor een echte titel waarschijnlijk te lang, maar ik kom er niet goed uit hoe dit in te korten. Verder vraag ik me af of ik er nog iets voor moet zetten zoals bijvoorbeeld: Hé ondernemer…of…Hallo horeca-held. Dit om de juiste doelgroep aan te spreken.
Mag ik je alvast hartelijk danken voor je feedback. Je hebt er vanaf nu een trouwe lezer bij 🙂
Hee Jolanda, daar heb je goed over nagedacht zeg. En ik denk dat je hier echt een goed punt hebt: door live muziek zal de wachttijd als korter worden gepercipieerd door de gasten.
Het lastige is wel dat Horeca mensen lastig te bewegen zijn. Maar dat personeelstekort is echt een ding. Er zijn restaurants die zelfs een dag langer dicht zijn omdat ze niet voldoende personeel hebben…
Tegelijk zijn het wat veel elementen. Daar heb ik hieronder even mee gestoeid.
Enne… Hallo Horeca held oid zou ik niet doen. Het is geen personeelsadvertentie hè. Door in je titel de juiste woorden te gebruiken spreek je al de juiste mensen aan.
Denk meer in deze richting:
* Hoe je ondanks personeelstekorten je gasten helemaal in de watten legt — zelfs als ze even wat langer moeten wachten
* Hoe je gasten zich speciaal en gezien voelen, ook al moeten ze wat langer wachten — werkt ook bij personeelstekorten
* Zo voelen je gasten zich speciaal in de drukste maanden van het jaar — zelfs als je kampt met personeeltekorten
Of wat directer:
* Het slimme alternatief bij personeelstekort — een service die je gasten nooit zullen vergeten…
* Zó worden wachttijden een belevenis voor je gasten – zelfs tijdens de drukke feestmaanden
𝗩𝗮𝗻 𝗼𝗻𝘇𝗲𝗸𝗲𝗿𝗵𝗲𝗶𝗱 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝘇𝗲𝗹𝗳𝘃𝗲𝗿𝘁𝗿𝗼𝘂𝘄𝗲𝗻: 𝗯𝗲𝗴𝗶𝗻𝘁 𝗯𝗶𝗷 𝘇𝗲𝗹𝗳𝗶𝗻𝘇𝗶𝗰𝗵𝘁! Dit was vandaag de titel van mijn post op LinkedIn. De post begon over onzekerheid, daarna wat is zelfvertrouwen en hoe wordt het opgebouwd. (waarbij ik middels coaching op drijfveren ondernemers meer zakelijk zelfvertrouwen geef.) Post liep voor geen meter in tegenstelling tot vaak andere posts.
Vraagje: Hoe kan ik de 27 formules kopen / verkrijgen? Wil ze graag!
Hoi Wendy, ik vermoed dat het iets te maken heeft met de oplossing die al in je titel staat: zelfinzicht.
Omdat ik als lezer al weet welke kant het zal op gaan, hoef ik niet meer te lezen. De outcome zal zijn dat ik meer zelfinzicht nodig heb: ‘okay, bedankt’ — en snel weer door naar het volgende item op mn tijdlijn.
Zeker op de socials komt het nauw. Mensen scrollen heel snel van post naar post, zijn op zoek naar meer, interessanter, leuker etc. Dan is het aan jou om dat gedrag te doorbreken — en je titel helpt dan enorm, als ie voldoende ‘relevant nieuwsgierig’ maakt.
Dat is in dit geval snel te verhelpen obv je input:
*Hoe je groeit van onzekerheid naar fundamenteel zelfvertrouwen
Daar kan je vervolgens mee spelen:
*Hoe je zelf in simpele stappen groeit van onzekerheid naar zelfvertrouwen
*Hoe je in simpele stappen groeit van onzekerheid naar zelfvertrouwen — zelfs als je nu overal aan twijfelt
*Hoe je groeit naar zelfvertrouwen — zonder dat anderen iets van je huidige onzekerheid merken
Probeer het uit met je post (gewoon opnieuw plaatsen met een andere titel).
Kijk of het verschil oplevert.
Naar aanleiding van je 1e podcast heb ik de openingszin van mijn homepage veranderd. Hij was: Zoek je iets schitterends voor je activiteit?
Hij is nu: Zo wordt je activiteit echt schitterend.
Ha Marcel, ik vind ‘Zo wordt…’ beter dan de vraag ‘Zoek je iets…’
Omdat ‘Zoek je iets schitterends voor je activiteit?’ heel vaag is, in elk geval zonder de context van je website. Wat is dat dan, ‘iets schitterends’?
Door te zeggen ‘Zo wordt je activiteit echt schitterend’ word ik als lezer al wat nieuwsgieriger. Want wat is dat dan, ‘zo’?
Ik snap heel goed dat je ‘activiteit’ zegt.
Daardoor maak je de zin echter ook erg ruim. Kan je het specifieker maken?
Voorbeelden:
* Zo wordt je verjaardag, jubileum of bruiloft echt schitterend
* Zo wordt ook jouw feestje echt schitterend
Als startende VA (Virtueel Assistent) ben ik bezig met een marktonderzoek onder ondernemers. Als titel heb ik: Creëer je meer tijd voor wat echt belangrijk is.
Hoi Assia,
Slim om goed marktonderzoek te doen. De vraag is: hoe krijg je een ondernemer zover om tijd vrij te maken voor dit onderzoek? Een ondernemer is druk, en het is ook niet meteen in zijn belang om aan dat onderzoek mee te doen.
Dat vergt wat meer dan alleen de titel, maar de titel moet er ook in dit geval voor zorgen dat de ondernemer de volgende zin leest — klopt deze aanname?
Om te zorgen dat mensen daadwerkelijk de volgende zin lezen, heeft je titel een kleine ‘push’ nodig. Dat kan met bijvoorbeeld een tijdselement erin:
Hoe creëer jij tijd voor wat echt belangrijk voor je is?
(klein eronder) Vul de Mini-enquête in: in 2 minuten gepiept
Als eerste, nog van harte gefeliciteerd met je ver-jaar-dag. Heb je genoten en voornemens gemaakt voor je nieuwe jaar? You better make it a good one!!
Ik heb al jaren een eigen praktijk (vanaf 2010). Om meer cliënten aan te trekken, heb ik zelf een brochure ontworpen en geschreven.
Ik geef voetreflexbehandelingen, masseer en lees ook tenen.
Mijn doelgroep is zeer breed want ik help baby’s die spugen en buikkrampjes hebben, en masseer ook mensen van 95 jaar die last hebben van oedeem of stijve gewrichten.
Veel mensen zijn nog niet bekend met de pijnloze, ontspannende werking om op een natuurlijke wijze klachten te elimineren of te reduceren.
De vergoeding vanuit de verzekering (mits aanvullend pakket) is ook bij veel mensen een onbekend terrein.
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw mening over mijn woordkeuzes. En ik sta open voor jouw suggesties en formules. Ik stoei qua tekst op de achterflap…Geef ik jou als kadootje een gratis behandeling… want je bent per slot van rekening jarig!!
Ervaar hoe aangenaam een massage of voetreflexbehandeling is, rustgevend en vooral helend.
Een gevoel van pure ontspanning.
Op mijn website zie je de vergoedingen van je verzekering.
Gun jij jezelf een direct voelbare verbetering in een handomdraai?
Hoi Marcel, voor een titel is het niet zo sterk om je doelgroep zo te beschrijven.
Ook op deze manier een vraag stellen (die indirect laat zien wat jij aanbiedt) is niet ideaal. Dit is een mooi voorbeeld van verkopen in je titel. Een beetje verstopt, maar toch…
Ik zou het ietsje anders oplossen. Bijvoorbeeld: Hoe je als 50-plusser ontspannen aan je gezondheid werkt
Dan is het een vraag die geen vraag is (zoals ik uitleg in de audio).
En ‘ontspannen manier’ is wat vriendelijker dan gemakkelijke, leuke en effectieve manier. En minder verkoperig.
Dit is wat ik zou doen, gegeven alle context die ik heb.
Ontspannen thuiskomen in jezelf is an sich de belofte. En ook een goeie belofte lijkt me, want dit is wat er met jouw cliënten gebeurt, toch? Dat ze na jouw cranio sacraal behandeling op ontspannen wijze thuiskomen in zichzelf .
Eventueel kan je het nog ietsje uitbreiden door er nóg een resultaat achter te zetten. Als voorbeeld: Hoe je ontspannen thuiskomt in jezelf en energie hebt voor tien.
Jij weet waar je doelgroep van droomt, welk resultaat ze wil behalen. Zet dat er simpelweg achter. Daar wordt het nog net wat scherper van.
Hoi Astrid, de ingrediënten zijn goed maar het staat er een beetje ongepolijst. Een paar ideeën:
*Verlies vet zonder operatie en zonder pijn
*Hoe je pijnloos overtollig vet verliest zonder operatie
*Zo ben je snel van overtollig vet af — pijnloos en zonder operatie
*Verlies overtollig vet zonder operatie en zonder ongemak
*Eenvoudig vet verliezen zonder de risico’s van een operatie
Beste Peter,
Vooreerst hartelijk dank voor dit mooie aanbod. Ik ben zaakvoerder van La Purethee, de onderneming die staat voor alle gezonde biologische producten en (persoonlijk) advies voor een optimale gezondheid.
Mijn volgende nieuwsbrief zou ik de volgende titel willen geven :
Hoe je de mooiste en lekkerste thee zet in 1-2-3.
Bedoeling is om theebloemen te verkopen samen met (in) een glazen schenkkan.
Hartelijk dank voor jouw advies.
Hoi Ria, voor je nieuwsbrief zou ik het wat nieuwsgierigmakender doen. Hoe je de mooiste en bloemigste thee zet in 1, 2, 3…
Bloemigste uiteraard om te refereren aan de bloemen 😉
En in plaats van 1-2-3. zou ik 1, 2, 3… doen — want die 3 puntjes aan het einde benadrukken dat er meer over te ontdekken valt.
Om klanten te werven, ben pas gestart als personal trainer in kleinschalige, laagdrempelige sportschool (thuis):
Geen tijd voor excuses, alleen voor resultaten
Druk leven? Geen probleem! Samen maken we tijd voor jouw gezondheid.
Ik help je de excuses aan de kant te zetten en te focussen op wat écht belangrijk is: een sterker, fitter en gezonder lichaam.
Boek een gratis proefles en ontdek wat je kunt bereiken. Geen smoesjes, alleen resultaat.
Hoi Marco, ik geef alleen feedback op titels. Ik destilleer hieruit dat ‘Geen tijd voor excuses, alleen voor resultaten’ de titel is.
Voor mij als lezer is niet duidelijk wat je precies bedoelt. Het is niet specifiek en ik weet niet goed waar dit over gaat — kan obv de titel ook over tuinieren gaan bijvoorbeeld 😉
En nee, daar komen mensen niet achter door de tekst die erachter staat. De titel moet relevant opvallen voor je lezer, en dat doet ie nu niet.
Nu heb ik te weinig kennis van wat jij precies doet als PT, maar met de input die je geeft zou ik er zoiets van maken:
Hoe je in je drukke leven tijd maakt voor je gezondheid zonder ooit nog terug te vallen in excuses
Een slogan is geen titel hè, haha. Titels staan in koeienletters boven artikelen of (verkoop)pagina’s en de onderwerpregel van je mail kan ook. Doe je mij een titel? En dan zonder uitroepteken 😉
Je kunt het nog wat specifieker maken, bijvoorbeeld:
*Waarom sliders op je website bezoekers wegjagen
*Waarom je bezoekers afhaken als je sliders op je website zet
*Waarom sliders op je website conversie-killers zijn
Hee, dag Hilde — insgelijks: leuke actie die workshop om zelf speelklei te maken.
Het staat er nu zoals het er staat, maar misschien bedoel je dat stukje ‘HERFSTVAKANTIE WORKSHOP’ als een soort sub-titeltje helemaal bovenin. Dat is wat ik zou doen als ik jou was.
Daaronder iets als ‘Hoe je met je kind natuurlijke speelklei maakt — en samen uren zoet bent’
En meteen daaronder waar, wanneer, eventuele kosten en aanmeldmogelijkheden.
Hopelijk krijg je je workshops goed vol 🙂
PS: Slim om ook even bij andere inzendingen te kijken. Daar leer je idd veel van.
Dank voor je persoonlijke en snelle reactie. Leuk!
De hele zin was de titel en daaronder een verhaaltje over het maken van de klei en dan id de praktische info zoals jij die ook beschrijft. Leuk om te lezen wat jij verder van de titel maakt; na het luisteren van je podcast heb ik daar uiteraard over nagedacht, maar kon geen goed alternatief vinden.
Nogmaals dank voor je reactie en ik blijf je zeker volgen.
Om de structuur te ontvangen dien je akkoord te gaan met onze privacyverklaring. en dat we je regelmatig waardevolle mails sturen — je gaat akkoord bij het indienen van je gegevens.
56 Reacties
Titel van een blog over mantelzorg en voor mantelzorgers: Mantel van liefde en zorg.
Hoi Toke,
Dat is een mooie woordspeling.
Maar om mensen je blog in te krijgen is het niet genoeg. Het maakt me als lezer te weinig nieuwsgierig. Mijn vraag aan jou is: waar gaat je blog precies over? Welk verlangen van je lezer wordt erin behandeld en welk belangrijke probleem wordt er opgelost?
Met (een van) die twee elementen kan je meestal een goede blogtitel maken. Help ik je bij, als je me die input geeft…
Hoi Peter,
Super dit aanbod. Bij deze de titel voor een boek dat ik schrijf:
Deepening your Thai massage
An east-west aprouch to Thai bodywork
Hoi Tirza,
Voor een boektitel lijkt me dat prima, al voelt het wel wat instrumenteel of technisch — ik zeg er wel met nadruk bij dat ik geen boekentitelexpert ben.
Zo weet ik niet goed hoe ik het moet lezen: is het eerste deel een soort subtitel, in het klein bovenaan de pagina? En dan de rest groter eronder, of juist andersom?
Vanuit copywriting-perspectief zou ik wat meer op dat stukje east-west gaan zitten.
De achterliggende gedachte is: hoe kan je het voor je lezer wat noodzakelijker maken om je boek open te slaan (of te kopen)?
Kan je bijvoorbeeld een vraag stellen die geen vraag is? How to deepen your Thai bodywork with a proven east-west approach
Ook in het najaar geen kou op je buitenterras
Outdoor Products biedt buitenkooktoestellen en verwarmingen. Op gas, elektriciteit, pellets en hout. Die laatste is natuurlijk geen snelle manier om een aangenaam plekje te creëren. De elektrische en gas verwarmingstoestellen daarentegen wel.
Hoi Cathleen,
Als ik meteen je producten zie of als direct op een andere manier duidelijk is dat jullie buitenverwarming aanbieden, is deze benadering okay.
Ik zou zelf ‘geen kou’ vervangen door iets als ‘lekker warm’:
* Lekker warm op je buitenterras — zelfs in het najaar
Als je toch van de pijn of het probleem wilt uitgaan:
* Hoe je de kou van je terras verdrijft — zelfs in het najaar
Succes 🙂
Ha Peter, de titel waar ik nu net mee bezig ben: Leef in je eigen tempo’s.
Dank alvast voor je reactie.
Hartelijke groet, Nicole
Hoi Nicole, waar is je titel precies voor? Is het de naam van een product? De titel voor je blog? Video? Mail?
Laat het even weten, dan kan ik je beter helpen.
Hoi Peter,
Dit is nu net zo’n onderwerp waar ik vaak mee zit te worstelen.
Dus jouw audiobericht komt als geroepen.
Ik wilde achter deze zin een uitroepteken achter zetten maar ik heb geleerd van jou dat niet te doen…😉
Grappige is dat ik voordat ik je berichtje luisterde net een reel had geplaatst.
Met de titel:
“Zeg je ook altijd dat je geen stress hebt maar is het wel druk in je hoofd en voel je je vaak moe? Kijk en luister dan even hier.”
Als ik je goed begrijp is dit dan teveel een titel waar ze over na kunnen denken?
Ik begin mijn podcasttitels (www.jouwomslag/podcast) trouwens vaak met: Dit is..
Bijvoorbeeld Dit is waarom je moe wakker wordt zelf als je voldoende slaapt.
Wat vind je daarvan?
Ook heb ik nog even zitten scrollen in mijn reels op Facebook en daar “scoort” deze het beste:
“Had ik dit maar geweten voordat ik burn-out werd”.
Ik ben benieuwd naar je reactie.
Bedankt voor de tips in de audio: altijd leuk om meegenomen te worden in je enthousiasme over copywriting.
Groetjes,
René
Ha René, die ‘Had ik dit maar geweten’ werkt zo goed vanwege dat woordje ‘dit’. Als lezer/luisteraar wil ik weten wat ‘dit’ dan is: het maakt nieuwsgierig.
De titel die je nu hebt lokt meer een ‘ja’ of ‘nee’ uit. Dat is op zich geen punt. Alleen maakt je titel me niet hongerig naar meer. Ook niet met ‘Kijk en luister’
Maar met de wetenschap van ‘dit’ kan je je nieuwe titel bijvoorbeeld ook zo maken: Zeg jij dit ook altijd, terwijl het druk is in je hoofd en je moe voelt?
Begin met ‘Waarom’: Waarom je dit altijd blijft zeggen, als het druk is in je hoofd en je moe voelt.
Succes met je podcast 🙂
.
Titel van een nieuwe blog:
Hoe voedsel je medicijn wordt, zodat je straalt van binnenuit
Hoi Evelien,
Is het niet een beetje ‘kort door de bocht’?
Laat ik het anders zeggen: als lezer moet ik een paar flinke denkstappen maken om van voedsel als medicijn te komen bij stralen van binnenuit.
Het wordt denk ik beter als je iets zou zeggen als ‘Waarom voedsel het juiste medicijn is als je wilt stralen van binnenuit’
Maar ik weet niet of deze zin voldoende triggert om je lezer de eerste zin te laten lezen.
Kijk gewoon of het werkt.
Iets anders is nog: wijs je cliënten in jouw praktijk ook op weg om het juiste voedsel te eten?
Dag Peter, ik geef in november een workshop. De titel is precies waar het over gaat,
Workshop Vallei-Orgasme.
Hoi Jeanne,
Op zich kan het. Zelf zou ik altijd even puzzelen om een belofte in een Workshopnaam te krijgen. Zodat ik als lezer meteen weet wat het resultaat is als ik eraan meedoe.
Nu weet ik dat niet, behalve dan dat het een workshop is die over vallei-orgasme gaat.
Ik weet uiteraard niet precies wat het resultaat is als je meedoet. Jij wel. Puzzel daar even op en post het dan hieronder. Kijk ik met je mee.
Hey Peter, wat een toffe actie!
Ik ben van plan binnenkort een mailtje te sturen met een grappige les (afhankelijk van hoe je het bekijkt).
Kort samengevat: ik kocht in 2015 Bitcoins en verkocht ze “te vroeg”. Maar goed, ik was jong en blij met de winst die ik toen maakte.
Van een deel van die winst kocht ik een horloge, dat destijds een paar honderd euro kostte. Als ik niet had verkocht, zou dat horloge nu meerdere miljoenen waard zijn geweest.
Ik vat het hier natuurlijk heel beknopt samen, maar het is even ter context.
Heb je misschien een leuk idee voor een titel voor dit verhaal? Ik heb zelf al een paar ideeën:
[foto van gebruikt horloge] – Dit horloge kostte me miljoenen, maar dat zou je niet zeggen (maak niet dezelfde fout als ik)
[foto van gebruikt horloge] – Dit kapotte horloge kostte me miljoenen (je gaat het niet geloven)
Ik denk aan iets in die richting…
Uiteindelijk volgt de les natuurlijk.
Ben benieuwd waar jij mee komt.
Dit is echt zo’n verhaal waarbij je los kunt gaan, haha!
Ha Joeri,
Wat een leuk verhaal — als je het zo bekijkt als ik natuurlijk hè:)
Ik vind je eerste titel heel leuk. Door het beeld van dat horloge erbij wordt het intrigerend, want hoezo kost dit kaduke horloge dan miljoenen? En ik vind het stukje na de komma sterker dan bij je tweede titel: maar dat zou je niet zeggen (maak niet dezelfde fout als ik).
In mijn optiek is het intrigerender dan ‘(je gaat het niet geloven)’.
Maar… je kunt er nóg ietsje meer nieuwsgierigheid inleggen. Door er een vraag van te maken die geen vraag is:
*Waarom dit horloge me miljoenen heeft gekost (maak niet dezelfde fout als ik).
Of zo:
*Dit horloge kostte me miljoenen — en dat is niet eens het schokkendste deel
*Dit horloge kostte me miljoenen — en dat is niet eens het schokkendste verhaal
*Het verhaal achter dit horloge dat me miljoenen kostte — en hoe jij deze fout vermijdt
Op zo’n manier is het nog lekker compact ook. Ben benieuwd hoe dit voor je werkt.
Hoi Peter,
Jazeker en dat zonder calorieën te tellen of te meten en te wegen 🙂
Ik ga die van jou sowieso proberen
Dat is goed Evelien: probeer het gewoon uit 🙂
Hoi Peter,
Titel op mijn verkooppagina (verkoop van een boek en een kaartenset):
Hoe je in een hectische maatschappij meer geluk en veerkracht kunt ervaren , op een haalbare manier.
Hoi Isabelle,
De constructie is op zich goed. Hoe je iets + belofte. Er zijn een paar dingetjes die denk ik beter kunnen:
Van ‘meer geluk en veerkracht kunt ervaren’ zou ik maken ‘meer geluk en veerkracht ervaart’. Want kunnen… ik snap dat je het gebruikt omdat het resultaat niet voor iedereen zal gelden.
Maar dat ‘kunnen’ als hulpwerkwoord betekent ook meteen een voorbehoud: het kán, maar het hoeft niet. Vergelijk maar: je kunt wereldkampioen worden of je wordt wereldkampioen.
Bij die tweede zie je het voor je.
Maar dat tweede stuk van je titel is abstract. Ik zie als lezer de woorden ‘op een haalbare manier’ niet voor me. Ik kan er letterlijk geen plaatje van maken in mijn hoofd — en dat heb je nu wel even nodig.
Een paar voorbeelden (met varianten) om het concreet te maken:
* Hoe je in deze hectische maatschappij meer geluk en veerkracht ervaart — zonder je complete leven om te gooien
* Hoe je in je hectische leven meer geluk en veerkracht ervaart — zonder diep in je zelf te hoeven graven
* Hoe je in deze hectische maatschappij meer geluk en veerkracht ervaart door elke dag iets heel kleins aan te passen in je leven
Speel er ook even mee. Daar wordt het beter van.
Dankjewel voor deze mooie audio. Ik ben een webinar aan het maken over een online training Google Bedrijfsprofiel. Eerst was de titel Grip op Google Bedrijfsprofiel. Maar ja, voor mensen die niet weten wat dat is zegt het nog niets natuurlijk.
Nu is de titel: Met Gemak Hoger in Google.
en ondertitel: Hoe je zichtbaarder wordt in Google zonder heel veel meer content te hoeven maken.
Dat kan dan ook de titel van de training worden lijkt me.
Hoi Monique,
Graag gedaan enne… die ondertitel is prima. Een kleine aanpassing om het wat af te slanken:
Hoe je zichtbaard wordt in Google zonder veel extra content te maken
Spot on lijkt me 😉
Dag Peter,
Dank voor deze unieke verjaardagsactie.
Binnenkort start Klasse-RT weer met de cursus Studievaardigheden voor leerlingen op het V-O.
Pubers leren hoe ze handig, efficiënt en effectief met hun huiswerk om kunnen gaan, zodat het hen minder tijd kost én goede cijfers oplevert.
De titel die ik in gedachte heb:
Hoe je puber door het toepassen van handige studievaardigheden wél voldoendes haalt- en dat in minder tijd.
Ben ontzettend benieuwd.
Hoi Jeanine,
Waar gebruik je de titel dan precies voor? De constructie is prima, maar je geeft nog een beetje te veel weg is mijn indruk. En de component huiswerk is denk ik belangrijk, klopt dat?
Daarvan uitgaande, denk ik meer aan zoiets (jouw titel met wat aanpassinkjes):
Hoe je puber in minder tijd z’n huiswerk maakt en voortaan voldoendes haalt
Dat het gaat over handige studievaardigheden is eigenlijk de clou van je betoog eronder, schat ik in. En wat dat betreft werkt zo’n titel net als een grap: als je eerst de clou geeft en dan pas de grap vertelt, werkt het niet zo goed.
Hallo Peter,
Sinds een aantal weken ontvang ik met regelmaat jouw berichten in mijn mailbox. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze tot nu toe steeds maar vluchtig las…tot vandaag.
Het feit dat ik een podcast kon beluisteren sprak me wel heel erg aan en heb dit dus ook met veel aandacht gedaan. Hiervoor heel veel dank…wat een mooi cadeautje. Rest mij je bij deze nog te feliciteren met je verjaardag.
Ik schrijf teksten, blogs en social media posts voor een artiestenbureau waar je live muzikanten kunt boeken. Dit focust zich met name op de bruiloft-markt, maar ook voor allerlei andere evenementen zijn de artiesten beschikbaar.
Met de feestmaanden voor de deur wil ik met mijn post graag ondernemers in de horeca bereiken. Hun ervan overtuigen dat live muziek tijdens een diner of evenement voordelen oplevert. Dit zeker in een tijd dat er personeelstekort heerst in de horeca en dat dit langere wachttijden zal opleveren tussen de gangen van het eventuele menu door.
Live muziek zal de tijdsperceptie doen afnemen en houdt het diner levendig en dynamisch, zeker tijdens pauzes .
De begintekst is als volgt:
“Hoe jij ervoor zorgt dat je gasten zich speciaal en welkom voelen, zelfs met de uitdagingen van een personeelstekort tijdens de drukste tijd van het jaar.”
Voor een echte titel waarschijnlijk te lang, maar ik kom er niet goed uit hoe dit in te korten. Verder vraag ik me af of ik er nog iets voor moet zetten zoals bijvoorbeeld: Hé ondernemer…of…Hallo horeca-held. Dit om de juiste doelgroep aan te spreken.
Mag ik je alvast hartelijk danken voor je feedback. Je hebt er vanaf nu een trouwe lezer bij 🙂
Hee Jolanda, daar heb je goed over nagedacht zeg. En ik denk dat je hier echt een goed punt hebt: door live muziek zal de wachttijd als korter worden gepercipieerd door de gasten.
Het lastige is wel dat Horeca mensen lastig te bewegen zijn. Maar dat personeelstekort is echt een ding. Er zijn restaurants die zelfs een dag langer dicht zijn omdat ze niet voldoende personeel hebben…
Tegelijk zijn het wat veel elementen. Daar heb ik hieronder even mee gestoeid.
Enne… Hallo Horeca held oid zou ik niet doen. Het is geen personeelsadvertentie hè. Door in je titel de juiste woorden te gebruiken spreek je al de juiste mensen aan.
Denk meer in deze richting:
* Hoe je ondanks personeelstekorten je gasten helemaal in de watten legt — zelfs als ze even wat langer moeten wachten
* Hoe je gasten zich speciaal en gezien voelen, ook al moeten ze wat langer wachten — werkt ook bij personeelstekorten
* Zo voelen je gasten zich speciaal in de drukste maanden van het jaar — zelfs als je kampt met personeeltekorten
Of wat directer:
* Het slimme alternatief bij personeelstekort — een service die je gasten nooit zullen vergeten…
* Zó worden wachttijden een belevenis voor je gasten – zelfs tijdens de drukke feestmaanden
Succes 🙂
𝗩𝗮𝗻 𝗼𝗻𝘇𝗲𝗸𝗲𝗿𝗵𝗲𝗶𝗱 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝘇𝗲𝗹𝗳𝘃𝗲𝗿𝘁𝗿𝗼𝘂𝘄𝗲𝗻: 𝗯𝗲𝗴𝗶𝗻𝘁 𝗯𝗶𝗷 𝘇𝗲𝗹𝗳𝗶𝗻𝘇𝗶𝗰𝗵𝘁! Dit was vandaag de titel van mijn post op LinkedIn. De post begon over onzekerheid, daarna wat is zelfvertrouwen en hoe wordt het opgebouwd. (waarbij ik middels coaching op drijfveren ondernemers meer zakelijk zelfvertrouwen geef.) Post liep voor geen meter in tegenstelling tot vaak andere posts.
Vraagje: Hoe kan ik de 27 formules kopen / verkrijgen? Wil ze graag!
Hoi Wendy, ik vermoed dat het iets te maken heeft met de oplossing die al in je titel staat: zelfinzicht.
Omdat ik als lezer al weet welke kant het zal op gaan, hoef ik niet meer te lezen. De outcome zal zijn dat ik meer zelfinzicht nodig heb: ‘okay, bedankt’ — en snel weer door naar het volgende item op mn tijdlijn.
Zeker op de socials komt het nauw. Mensen scrollen heel snel van post naar post, zijn op zoek naar meer, interessanter, leuker etc. Dan is het aan jou om dat gedrag te doorbreken — en je titel helpt dan enorm, als ie voldoende ‘relevant nieuwsgierig’ maakt.
Dat is in dit geval snel te verhelpen obv je input:
*Hoe je groeit van onzekerheid naar fundamenteel zelfvertrouwen
Daar kan je vervolgens mee spelen:
*Hoe je zelf in simpele stappen groeit van onzekerheid naar zelfvertrouwen
*Hoe je in simpele stappen groeit van onzekerheid naar zelfvertrouwen — zelfs als je nu overal aan twijfelt
*Hoe je groeit naar zelfvertrouwen — zonder dat anderen iets van je huidige onzekerheid merken
Probeer het uit met je post (gewoon opnieuw plaatsen met een andere titel).
Kijk of het verschil oplevert.
Succes 🙂
Hallo Peter,
Naar aanleiding van je 1e podcast heb ik de openingszin van mijn homepage veranderd. Hij was: Zoek je iets schitterends voor je activiteit?
Hij is nu: Zo wordt je activiteit echt schitterend.
Ben benieuwd naar je reactie.
Ha Marcel, ik vind ‘Zo wordt…’ beter dan de vraag ‘Zoek je iets…’
Omdat ‘Zoek je iets schitterends voor je activiteit?’ heel vaag is, in elk geval zonder de context van je website. Wat is dat dan, ‘iets schitterends’?
Door te zeggen ‘Zo wordt je activiteit echt schitterend’ word ik als lezer al wat nieuwsgieriger. Want wat is dat dan, ‘zo’?
Ik snap heel goed dat je ‘activiteit’ zegt.
Daardoor maak je de zin echter ook erg ruim. Kan je het specifieker maken?
Voorbeelden:
* Zo wordt je verjaardag, jubileum of bruiloft echt schitterend
* Zo wordt ook jouw feestje echt schitterend
etc.
Succes 🙂
Hoi Peter,
Als startende VA (Virtueel Assistent) ben ik bezig met een marktonderzoek onder ondernemers. Als titel heb ik: Creëer je meer tijd voor wat echt belangrijk is.
Hoi Assia,
Slim om goed marktonderzoek te doen. De vraag is: hoe krijg je een ondernemer zover om tijd vrij te maken voor dit onderzoek? Een ondernemer is druk, en het is ook niet meteen in zijn belang om aan dat onderzoek mee te doen.
Dat vergt wat meer dan alleen de titel, maar de titel moet er ook in dit geval voor zorgen dat de ondernemer de volgende zin leest — klopt deze aanname?
Om te zorgen dat mensen daadwerkelijk de volgende zin lezen, heeft je titel een kleine ‘push’ nodig. Dat kan met bijvoorbeeld een tijdselement erin:
Hoe creëer jij tijd voor wat echt belangrijk voor je is?
(klein eronder) Vul de Mini-enquête in: in 2 minuten gepiept
Laat even weten wat je ervan vindt.
Hoe je relatie al een boost krijgt door 1 adviesgesprek
Hee Henry, is dat adviesgesprek gratis? Dan zou ik ervan maken ‘door 1 gratis adviesgesprek.’
Het is overigens best lastig om mensen zomaar vanuit het niets, zonder dat ze jou kennen, in een adviesgesprek te krijgen.
Dat zeg ik er wel even bij.
Dank je wel voor de tips, Peter.
Ik weet niet of het de bedoeling is om hier nog op verder te communiceren? Dat lees ik wel.
Ik heb je raad opgevolgd en er even mee gespeeld. Zie hier 4 titels die er het best uit kwamen (volgens mij):
Hoe je in een hectische maatschappij meer geluk en veerkracht ervaart,
– zonder je complete leven om te gooien
– zonder al te veel moeite
– door een eenvoudig en fijn boek te lezen en door elke dag een kaartje te trekken.
– Door een boek te lezen of door elke dag een kaartje te trekken.
Nummertje 1 Isabelle: zonder je complete leven om te gooien
Ik zou daar voor nu even mee werken. Als je merkt dat het werkt (reacties of verkopen ed) zit je goed. Anders kan je er verder mee experimenteren.
Hi Peter,
Als eerste, nog van harte gefeliciteerd met je ver-jaar-dag. Heb je genoten en voornemens gemaakt voor je nieuwe jaar? You better make it a good one!!
Ik heb al jaren een eigen praktijk (vanaf 2010). Om meer cliënten aan te trekken, heb ik zelf een brochure ontworpen en geschreven.
Ik geef voetreflexbehandelingen, masseer en lees ook tenen.
Mijn doelgroep is zeer breed want ik help baby’s die spugen en buikkrampjes hebben, en masseer ook mensen van 95 jaar die last hebben van oedeem of stijve gewrichten.
Veel mensen zijn nog niet bekend met de pijnloze, ontspannende werking om op een natuurlijke wijze klachten te elimineren of te reduceren.
De vergoeding vanuit de verzekering (mits aanvullend pakket) is ook bij veel mensen een onbekend terrein.
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw mening over mijn woordkeuzes. En ik sta open voor jouw suggesties en formules. Ik stoei qua tekst op de achterflap…Geef ik jou als kadootje een gratis behandeling… want je bent per slot van rekening jarig!!
Actieve groet,
Angy van der Lee
https://www.reflexologieveghel.nl
Ervaar hoe aangenaam een massage of voetreflexbehandeling is, rustgevend en vooral helend.
Een gevoel van pure ontspanning.
Op mijn website zie je de vergoedingen van je verzekering.
Gun jij jezelf een direct voelbare verbetering in een handomdraai?
Hoi Angy,
Ik geef feedback op titels. Niet op andere teksten.
Ben jij 50 jaar of ouder en wil je op een gemakkelijke, leuke en effectieve manier werken aan je gezondheid?
Hoi Marcel, voor een titel is het niet zo sterk om je doelgroep zo te beschrijven.
Ook op deze manier een vraag stellen (die indirect laat zien wat jij aanbiedt) is niet ideaal. Dit is een mooi voorbeeld van verkopen in je titel. Een beetje verstopt, maar toch…
Ik zou het ietsje anders oplossen. Bijvoorbeeld: Hoe je als 50-plusser ontspannen aan je gezondheid werkt
Dan is het een vraag die geen vraag is (zoals ik uitleg in de audio).
En ‘ontspannen manier’ is wat vriendelijker dan gemakkelijke, leuke en effectieve manier. En minder verkoperig.
Dit is wat ik zou doen, gegeven alle context die ik heb.
Laat je me weten wat je ervan vindt?
Hoe je ontspannen thuiskomt in jezelf
Jullie hebben me met de tekst al eerder geholpen. Nu gaat het inderdaad om de titel. Ontbreekt er nog een belofte of zit die al in de titel?
Dankjewel alvast, Peter
Hoi Cisca, ik vind het een goeie titel hoor.
Ontspannen thuiskomen in jezelf is an sich de belofte. En ook een goeie belofte lijkt me, want dit is wat er met jouw cliënten gebeurt, toch? Dat ze na jouw cranio sacraal behandeling op ontspannen wijze thuiskomen in zichzelf .
Eventueel kan je het nog ietsje uitbreiden door er nóg een resultaat achter te zetten. Als voorbeeld: Hoe je ontspannen thuiskomt in jezelf en energie hebt voor tien.
Jij weet waar je doelgroep van droomt, welk resultaat ze wil behalen. Zet dat er simpelweg achter. Daar wordt het nog net wat scherper van.
Laat het maar weten hieronder 🙂
Vet verliezen zonder operatie en pijnloos
Hoi Astrid, de ingrediënten zijn goed maar het staat er een beetje ongepolijst. Een paar ideeën:
*Verlies vet zonder operatie en zonder pijn
*Hoe je pijnloos overtollig vet verliest zonder operatie
*Zo ben je snel van overtollig vet af — pijnloos en zonder operatie
*Verlies overtollig vet zonder operatie en zonder ongemak
*Eenvoudig vet verliezen zonder de risico’s van een operatie
Kan je hiermee verder? Laat het me maar weten.
Beste Peter,
Vooreerst hartelijk dank voor dit mooie aanbod. Ik ben zaakvoerder van La Purethee, de onderneming die staat voor alle gezonde biologische producten en (persoonlijk) advies voor een optimale gezondheid.
Mijn volgende nieuwsbrief zou ik de volgende titel willen geven :
Hoe je de mooiste en lekkerste thee zet in 1-2-3.
Bedoeling is om theebloemen te verkopen samen met (in) een glazen schenkkan.
Hartelijk dank voor jouw advies.
Hoi Ria, voor je nieuwsbrief zou ik het wat nieuwsgierigmakender doen. Hoe je de mooiste en bloemigste thee zet in 1, 2, 3…
Bloemigste uiteraard om te refereren aan de bloemen 😉
En in plaats van 1-2-3. zou ik 1, 2, 3… doen — want die 3 puntjes aan het einde benadrukken dat er meer over te ontdekken valt.
Veel succes met de open rate 🙂
Heel hartelijk dank Peter! Bloemige groet, Ria 🙂🌸
Om klanten te werven, ben pas gestart als personal trainer in kleinschalige, laagdrempelige sportschool (thuis):
Geen tijd voor excuses, alleen voor resultaten
Druk leven? Geen probleem! Samen maken we tijd voor jouw gezondheid.
Ik help je de excuses aan de kant te zetten en te focussen op wat écht belangrijk is: een sterker, fitter en gezonder lichaam.
Boek een gratis proefles en ontdek wat je kunt bereiken. Geen smoesjes, alleen resultaat.
Hoi Marco, ik geef alleen feedback op titels. Ik destilleer hieruit dat ‘Geen tijd voor excuses, alleen voor resultaten’ de titel is.
Voor mij als lezer is niet duidelijk wat je precies bedoelt. Het is niet specifiek en ik weet niet goed waar dit over gaat — kan obv de titel ook over tuinieren gaan bijvoorbeeld 😉
En nee, daar komen mensen niet achter door de tekst die erachter staat. De titel moet relevant opvallen voor je lezer, en dat doet ie nu niet.
Nu heb ik te weinig kennis van wat jij precies doet als PT, maar met de input die je geeft zou ik er zoiets van maken:
Hoe je in je drukke leven tijd maakt voor je gezondheid zonder ooit nog terug te vallen in excuses
Hoi Peter, bedankt voor de mooie podcast. Heel verhelderend!
Hieronder de slogan van mijn bedrijf. Ik verkoop brievenbus cadeaus via onze website wij maken blij.
Jij kiest het cadeau en wij versturen het naar de brievenbus van jouw keuze!
Samen maken wij blij!
Ik ben benieuwd wat jij hier van vindt. Alvast bedankt,
Groetjes,
Annet
Hoi Annet,
Een slogan is geen titel hè, haha. Titels staan in koeienletters boven artikelen of (verkoop)pagina’s en de onderwerpregel van je mail kan ook. Doe je mij een titel? En dan zonder uitroepteken 😉
Hoi Peter,
Super tof hoe je ons de kneepjes van het vak leert met je formules!
Ik wil een LinkedIn artikel schrijven over waarom je geen sliders op je website moet gebruiken.
In eerste instantie had ik de titel: Sliders, het blijft een dingetje
Maar m.b.v. jouw formule zou het dan moeten zijn: Waarom sliders slecht zijn voor jouw website
Groeten Sander
Hoi Sander, dat zie je goed 😉
Je kunt het nog wat specifieker maken, bijvoorbeeld:
*Waarom sliders op je website bezoekers wegjagen
*Waarom je bezoekers afhaken als je sliders op je website zet
*Waarom sliders op je website conversie-killers zijn
Succes 🙂
Hallo Peter,
Wat een leuke, toffe actie. Alleen al je feedback hier, geeft veel inzicht en dan lijkt het zo simpel.
Mijn titel is nu
HERFSTVAKANTIE WORKSHOP: NATUURLIJKE SPEELKLEI MAKEN.
Ik wil met ouders + kind een workshop doen als leuke vakantieactiviteit en om mijn speelruimte te promoten.
Ben benieuwd wat jij ervan maakt.
Bedankt alvast!
Hartelijke groet,
Hilda
Hee, dag Hilde — insgelijks: leuke actie die workshop om zelf speelklei te maken.
Het staat er nu zoals het er staat, maar misschien bedoel je dat stukje ‘HERFSTVAKANTIE WORKSHOP’ als een soort sub-titeltje helemaal bovenin. Dat is wat ik zou doen als ik jou was.
Daaronder iets als ‘Hoe je met je kind natuurlijke speelklei maakt — en samen uren zoet bent’
En meteen daaronder waar, wanneer, eventuele kosten en aanmeldmogelijkheden.
Hopelijk krijg je je workshops goed vol 🙂
PS: Slim om ook even bij andere inzendingen te kijken. Daar leer je idd veel van.
Succes.
Hallo Peter,
Dank voor je persoonlijke en snelle reactie. Leuk!
De hele zin was de titel en daaronder een verhaaltje over het maken van de klei en dan id de praktische info zoals jij die ook beschrijft. Leuk om te lezen wat jij verder van de titel maakt; na het luisteren van je podcast heb ik daar uiteraard over nagedacht, maar kon geen goed alternatief vinden.
Nogmaals dank voor je reactie en ik blijf je zeker volgen.
Groet, Hilda